Διάταξη κάδρων πάνω απο τον καναπέ! Στο καθιστικό πάνω από τον καναπέ , τοποθετούνται συνήθως ένα ή περισσότερα κάδρα, όπως πίνακες ζωγραφικής, φωτογραφίες, χειροποίητα εργόχειρα κλπ. Όμως, πως τοποθετούνται τα κάδρα στον τοίχο; Υπάρχουν κάποιες τεχνικές και κανόνες, τους οποίους μπορούμε να συμβουλευτούμε;
Η διάταξη των κάδρων (πινάκων ζωγραφικής, φωτογραφιών, κλπ) πάνω στην κενή επιφάνεια του τοίχου δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση καθώς απαιτεί αρκετούς πειραματισμούς, φαντασία και σκέψη. Η διαδικασία, γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκη αν τα κάδρα είναι πολλά, και διαφόρων τύπων και μεγεθών.
Το πρώτο βήμα, απο το οποίο πρέπει να ξεκινήσει κανείς, είναι η προσεκτική παρατήρηση των εκθεμάτων του, με σκοπό να επιλέξει ποια τελικά κάδρα θα τοποθετηθούν στους τοίχους και ποιά όχι. Αν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα, σαφώς και δεν μπορούν να τοποθετηθούν όλα ταυτόχρονα, αλλά μπορούν να κρατηθούν για μελλοντική έκθεση.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να γίνει μια προσεκτική παρατήρηση των διαστάσεων των κάδρων, της κορνίζας τους, της θεματολογίας τους, κλπ και να γίνουν κάποιες πρώτες σκέψεις για την πιθανή τους διάταξη. Για παράδειγμα, ένας αξιόλογος πίνακας ζωγραφικής, ακόμα και αν εχει μικρές διαστάσεις, μπορεί να εκτεθεί μόνος τους σε έναν τοίχο, καθώς με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται περισσότερο.
Οι παρακάτω κανόνες διάταξης των καδρων στους τοίχους, χρησιμοποιούν ως βασικό κριτήριο τη γεωμετρία και το μέγεθος των κάδρων και όχι το θέμα τους ή την καλλιτεχνική τους αξία. Αφορούν δε, κυρίως την επιφάνεια πάνω απο τον καναπέ, αν και μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλα σημεία του χώρου.
Α. Συμμετρική Διάταξη
Η συμμετρική διάταξη των κάδρων στον τοίχο, δίνει στο χώρο αρμονία, καθαρότητα και ισορροπία.
Είναι, ίσως η πιο συνηθισμένη περίπτωση διάταξης και βοηθάει τον επισκέπτη του χώρου να εστιάσει εύκολα το βλέμμα του, σε ένα συγκεκριμένο σημείο.
Η συμμετρική διάταξη, γίνεται συνήθως με την τοποθέτηση ενός μεγάλου κάδρου στη μέση και κάποιων μικρότερων κάδρων δεξιά και αριστερά.
Β. Κεντρική διάταξη με ένα κάδρο
Η διάταξη αυτή είναι κατάλληλη για προβολή πινάκων που έχουν μεγάλες διαστάσεις.
Προτείνεται επίσης για εκθέματα που θεωρούνται αρκετά σημαντικά ώστε να “μονοπωλούν” το ενδιαφέρον των επισκεπτών.
Γ. Διάταξη σε οριζόντιες περασιές
Αν θέλετε να εκθέσετε πολλά και σχετικά μικρά κάδρα πάνω σε μια επιφάνεια, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη μέθοδο της οριζόντιας ευθυγράμμισης.
Για παράδειγμα, μπορείτε να θεωρήσετε δύο νοητούς οριζόντιους άξονες πάνω στους οποίους θα ευθυγραμμιστούν οι πλευρές των κάδρων.
Με τη διάταξη αυτή, μπορούν να συνδεθούν τόσο όμοια μεταξύ τους κάδρα όσο και διαφορετικά (σε μέγεθος, θέμα, τύπο, κορνίζα, κλπ) δημιουργώντας μια ενιαία και παιχνιδιάρικη σύνθεση.
Τέλος, αν τα κάδρα έχουν μικρό σχετικά ύψος, μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από μία οριζόντιες σειρές.
Δ. Σε οριζόντιες και κάθετες περασιές
Αν τα κάδρα που θέλετε να εκθέσετε είναι παρόμοιου μεγέθους, τότε μπορείτε να τα διατάξετε σε οριζόντιες και κάθετες περασιές.
Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να ευθυγραμμίσετε τα κέντρα τους.
Ε. Τρίπτυχα
Τα τρίπτυχα είναι ένα ενιαίο έργο τέχνης, που έχει όμως δημιουργηθεί σε τρία ξεχωριστά τεμάχια.
Εκτός, όμως από αυτήν την περίπτωση, σε διάταξη τρίπτυχου, μπορούν να τοποθετηθούν και διαφορετικά εκθέματα παρόμοιου ύφους και τεχνικής.
Για παράδειγμα, μπορούν να εκτεθούν τρεις χαλκογραφίες ή τρείς φωτογραφίες μαζί.
Όμως, και τα τρία έργα πρέπει να έχουν κορνιζωθεί στις ίδιες διαστάσεις.
ΣΤ. Διάταξη μέσα σε παραλληλόγραμμο.
Η διάταξη αυτή είναι αρκετά γεωμετρική και απαιτεί την τοποθέτηση των κάδρων μέσα σε ένα νοητό παραλληλόγραμμο.
Ζ. Ομαδοποιημένα κατά μέγεθος
Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, τα μικρά κάδρα μπορούν να τοποθετηθούν μαζί ώς ομάδα και να ισορροπήσουν με ένα μεγαλύτερο κάδρο στο πλάι.
Η. Ένα οριζόντιο και ένα κάθετο κάδρο
Ένα κάθετο και ένα οριζόντιο έργο, μπορούν να τοποθετηθούν μαζί, σε παράλληλη διάταξη με ευθυγραμμισμένες τις κάτω πλευρές τους.
Θ. Ασύμμετρη διάταξη
Η διάταξη αυτή, δεν ακολουθεί κανένα κανόνα και για αυτό ακριβώς απαιτεί πολλούς πειραματισμούς και υψηλή συνθετική ικανότητα.
Το τελικό αποτέλεσμα όμως, μπορεί να έχει παλμό και ζωντάνια.
Τα ΌΧΙ στην τοποθέτηση των κάδρων
Μερικές διατάξεις καλό είναι να αποφεύγονται καθώς θεωρούνται παρωχημένες ή ασυνάρτητες.
Για παράδειγμα θα πρέπει να αποφεύγεται, η διαγώνια διάταξη, η απόλυτη συμμετρία, η διάταξη των κάδρων το ένα πάνω στο άλλο, η έκκεντρη διάταξη κλπ.
pigiafisa.gr
info@pigiafisa.gr
Ακολουθείστε μας στα Μέσα κοινωνικής Δικτύωσης: