Πώς να επιλέξεις την ιδανική κορνίζα

frame
frame

Πώς να διαλέξετε την ιδανική κορνίζα για τους πίνακές σας

Η κορνιζοποιΐα είναι μια μορφή τέχνης από μόνη της, και το να διαλέξει κανείς τη σωστή κορνίζα μπορεί να ενισχύσει αισθητικά έναν πίνακα, ενώ ταυτόχρονα μία ακατάλληλη επιλογή μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Πέρα από τα αισθητικά χαρακτηριστικά μιας κορνίζας, υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που θα πρέπει κανείς να λάβει υπόψη ώστε να διαλέξει την σωστή κορνίζα, όπως για παράδειγμα το να προβλέψει τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το έργο σε βάθος χρόνου. Παρότι το προσωπικό γούστο παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές κορνίζας, υπάρχουν μερικές βασικές ιδέες που αξίζει να εξετάσετε πριν προχωρήσετε στην επιλογή κορνίζας.

frame 2

Χρώμα, Υλικό & Στυλ

Λόγω του ότι οι κορνίζες πλέον είναι διαθέσιμες σε χιλιάδες στυλ, οι επιλογές είναι πρακτικά αμέτρητες. Ωστόσο, θα πρέπει να μην ξεχνάμε πως ο πίνακας και η κορνίζα του πάντα προβάλλονται μαζί και για αυτό το λόγο πρέπει να αποτελούν κολακευτικό συνδυασμό. Εάν ο συνδυασμός δεν εκτελεστεί σωστά, τότε μια κορνίζα μπορεί να υπερισχύσει εμφανισιακά σε σχέση με το έργο ή να μην επιτύχει στο να δώσει την παρουσίαση που αρμόζει στο έργο.

Επίσης, καθώς είναι σημαντικό να διαλέξετε μια κορνίζα η οποία μαγνητίζει λιγότερο το βλέμμα από ότι το έργο σας, κορνίζες που έχουν παρόμοιο χρώμα με τον πίνακα ή είναι το ίδιο «φορτωμένες» με την διακόσμηση, πρέπει να αποφευχθούν. Λάβετε υπόψη το πώς μια κορνίζα μπορεί να παρουσιάσει το έργο πιο αποτελεσματικά- για παράδειγμα έχοντας ένα μέτριο βαθμό αντίθεσης με μια σκούρα κορνίζα πάνω σε ένα ανοιχτό χρωματικά πίνακα, ενισχύεται η παρουσία του πίνακα μέσα σε ένα χώρο με άλλα αντικείμενα.

frame 3

Σχετικά με τις εκτυπώσεις

Εξαιτίας της εύκολης πρόσβασης σε αυτές, και της προσιτής τιμής τους, οι εκτυπώσεις είναι ένα απίστευτα δημοφιλές μέσο για να γεμίσετε έναν τοίχο σας. Σκεφτείτε το φάσμα των χρωμάτων σε μία εκτύπωση, και διαλέξτε μια κορνίζα που το χρώμα της να ταιριάζει με αυτό.

Όλα αυτά εφαρμόζονται στις φωτογραφίες. Με μια πρώτη ματιά, το κυρίαρχο χρώμα στην φωτογραφία σας θα πρέπει αμέσως να ξεχωρίζει για εσάς. Οι μαύρες ή λευκές κορνίζες θα πρέπει να συνοδεύονται με μαύρες ή λευκές φωτογραφίες. Όπως και στις εκτυπώσεις, έτσι και στις έγχρωμες φωτογραφίες, το κυρίαρχο χρώμα θα πρέπει να ταιριάζει με την κορνίζα, επιτρέποντας έτσι στην φωτογραφία να ξεχωρίζει.

frame 4

Για ζωγραφική και εικονογραφία

Περιεργαστείτε το μέσο με το οποίο η ζωγραφική και η εικονογραφία έχουν αποτυπωθεί. Τις περισσότερες φορές γίνονται με πιο οργανικά ή αναλώσιμα μέσα όπως παστέλ, μολύβι και κάρβουνο. Τα έργα που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία μπορεί να είναι πιο ευαίσθητα.

Εξαιτίας της φύσης τους, αυτά τα έργα δείχνουν καλύτερα όταν μπουν σε κορνίζα με χαρτόνι μονταρίσματος ή πασπαρτού. Τα πασπαρτού συνεισφέρουν στην διατήρηση των πιο λεπτεπίλεπτων και εύθραυστων έργων στο πέρασμα του χρόνου. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να τονίσουμε πως το γυαλί δεν θα πρέπει ποτέ να ακουμπά το έργο απευθείας, και το πασπαρτού βοηθά στο να διαχωριστούν αυτά τα δύο. Για παράδειγμα, εάν ένα κομμάτι φτιαγμένο με μολύβι τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να τρίβεται με το γυαλί, τότε ίσως να προκληθεί φθορά στο χαρτί, από την πρόκληση υγρασίας και μούχλας. Αυτό το «κενό» που δημιουργείται από το πασπαρτού, δίνει στο έργο το κενό αέρος που χρειάζεται για να «αναπνέει». Τα παραπάνω ισχύουν και για όλα τα έργα φτιαγμένα σε χαρτί.

frame 5

Για τις ελαιογραφίες

Οι ελαιογραφίες υπάρχουν εδώ και αιώνες, πολύ πριν οι άνθρωποι καταφέρουν να παρασκευάσουν γυαλιά σε μεγάλα κομμάτια και σε ποσότητες που θα μπορούσαν να καλύψουν τον καμβά. Για να καταλάβουμε πως θα πρέπει να κορνιζάρουμε τις ελαιογραφίες, θα πρέπει να εξετάσουμε τα χαρακτηριστικά των ίδιων των ελαιογραφιών. Το λάδι, σε αντίθεση με το ακρυλικό της νερομπογιάς, δεν στεγνώνει μαζί με το νερό που εξατμίζεται μέσα από αυτό, αλλά μέσω της οξείδωσης. Ενώ ένα τελειωμένο έργο ελαιογραφίας μπορεί να δίνει την αίσθηση του στεγνού ως προς την αφή και πιθανότατα να μπορεί κάποιος να το μεταχειριστεί μετά από μερικές εβδομάδες, μπορεί και να μην είναι τελείως στεγνό ακόμη και μετά από δεκαετίες! Όσο πιο λεπτό είναι το στρώμα της λαδομπογιάς πάνω στον καμβά, τόσο πιο πιθανό είναι να κάνει ρωγμή, καθώς η μπογιά θεωρείται ακόμη ασταθής.

Οι επιλογές της κορνίζας για μια ελαιογραφία σε καμβά είναι αμέτρητες. Παράγοντες που μπορείτε να έχετε κατά νου είναι για ακόμη μια φορά τα κυρίαρχα χρώματα και το πώς η κορνίζα μπορεί να κολακεύσει την γενικότερη σύσταση του έργου. Βεβαίως όλα αυτά έχουν να κάνουν και με τις ατομικές προτιμήσεις. Τα έργα από λάδι σε καμβά επιτρέπουν μια ευελιξία στην επιλογή ξύλινων κορνιζών με πάχος, αλλά θα πρέπει να «κολλάνε» στο τι εκφράζει το έργο, στο «βάρος» του, και το σημείο που θα τοποθετηθεί. Γενικά επικρατεί το επιχείρημα ότι δεν θα πρέπει να τοποθετείται γυαλί κατά την επιλογή κορνίζας σε πίνακα ελαιογραφίας, καθώς πιθανότατα να παγιδευτεί υγρασία πίσω του. Στο χειρότερο πιθανό σενάριο, οι ελαιογραφίες πίσω από γυαλί μπορεί να σαπίσουν εάν το έργο δεν μπορεί να «αναπνεύσει» εξαιτίας του ότι δεν είναι επαρκώς στεγνό.

frame 6

Γιατί πρέπει να γνωρίζετε την ιστορία ενός πίνακα

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s αναφέρεται στο ότι θα πρέπει να «έχουμε ευαισθησία ως προς την περίοδο» καθώς, «η γνώση του παρελθόντος ενός πίνακα μπορεί να είναι ένας σημαντικός διακοσμητικός οδηγός». Κοιτάξτε πώς το έργο είχε πλαισιωθεί με κορνίζα στο παρελθόν, και λάβετε υπόψη το πώς είχε παρουσιαστεί από γκαλερί, έφορους τέχνης ή καλλιτέχνες. Πώς είχε παρουσιαστεί το έργο αυτό πριν αποφασίσετε να το αγοράσετε; Από μεγάλους ζωγράφους μέχρι και μοντέρνα κομμάτια, η έρευνα είναι ένα κομμάτι μέγιστης σημασίας για να αποφασίσετε στην καταλληλότερη κορνίζα για τον πίνακά σας.

Μερικά έργα που κουβαλάνε μεγάλο ιστορικό υπόβαθρο καλύτερα θα ήταν να παραμένουν στις αρχικές κορνίζες τους, όπως τα προαναφερθέντα κομμάτια μεγάλων ζωγράφων. Ωστόσο σε τέτοιες μοναδικές περιπτώσεις, αυτοί οι πίνακες ίσως να έχουν υποστεί ζημιές λόγω του ότι έχουν παραμείνει στις κορνίζες αυτές για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, και έτσι θα πρέπει να τις αναλάβει μόνο κάποιος ειδικός.

frame 7

Πως να διατηρήσετε την Κορνίζα

Το να διαλέξει κανείς τη σωστή κορνίζα δεν έχεινα κάνει μόνο με την επιλογή χρώματος και υλικού. Εκτός από την αισθητική πλευρά, οι κορνίζες επίσης προστατεύουν τους πίνακες σε βάθος χρόνου, από ζημιές και αποδόμηση.

Οι εκτυπώσεις, οι φωτογραφίες και άλλα έργα σε χαρτί είναι ένα καλό παράδειγμα, καθώς είναι ευαίσθητα από τη φύση τους και για αυτό το λόγο απαιτούν λίγο περισσότερη φροντίδα κατά την επιλογή της ιδανικής κορνίζας. Τα αντιόξινα πασπαρτού, τα χαρτόνια μονταρίσματος, και η τοποθέτηση γυαλιού με φίλτρο UV είναι μερικά πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε για να εξασφαλίσετε ότι δεν θα δημιουργηθούν λεκέδες στο έργο, και θα αποτραπεί η επιδείνωση του χαρτιού που προκαλείται από τις υπεριώδεις ακτίνες  του ήλιου.

frame 8

Η τοποθεσία του πίνακα

Το που θα κρεμαστεί ο πίνακας είναι μία ακόμη σημαντική λεπτομέρεια όταν διαλέγετε κορνίζα. Σκεφτείτε την διακόσμηση του χώρου και πώς η κορνίζα ταιριάζει όχι μόνο με τον πίνακα, αλλά και με το περιβάλλον.

Ίσως μία μονόχρωμη κορνίζα να ταιριάζει καλύτερα σε ένα μοντέρνο χώρο με κυρίαρχες αποχρώσεις του γκρι και άσπρου ή ένας φυσικός, ναυτικού στυλ χώρος, να ταίριαζε καλύτερα με μια κορνίζα φτιαγμένη από ξεβαμμένο ξύλο όπως για παράδειγμα ένα

βαμμένο άσπρο ξύλο, που να ταιριάζει κατάλληλα στο χώρο. Εάν ο πίνακάς σας προορίζεται για ρουστίκ περιβάλλον, οι πιο φυσικοί τόνοι ξύλου θα αναδείξουν όχι μόνο τον πίνακα αλλά και επίσης και την εσωτερική διακόσμηση.

Frame 9

Μην φοβηθείτε το αντισυμβατικό

Μια συμβατική κορνίζα μπορεί να μην ταιριάζει σε όλα τα έργα, οπότε μην φοβάστε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό. Δεν υπάρχουν απαράβατοι κανόνες στην κορνιζοποιΐα, αλλά η καλύτερη κορνίζα είναι απλά αυτή που φέρνει το έργο σας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος!

frame 10

Σκεφτείτε τον σκοπό της κορνίζας

Μαζί με το γυαλί, οι κορνίζες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να δημιουργούν ένα τεχνητό περιβάλλον όπου οι πίνακές σας θα ανθίσουν. Εάν ζείτε σε μία χώρα με υγρασία και υψηλά επίπεδα φωτός, οι κορνίζες (με γυαλί) θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να αντιμετωπίζουν τέτοιους παράγοντες που μπορεί να αλλάξουν την ποιότητα του έργου σας. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να μειωθεί η αξία του έργου σας! Το να δημιουργήσετε ένα προστατευμένο περιβάλλον επίσης επιτρέπει περαιτέρω προστασία εάν και όταν θα χρειαστεί να μεταφερθεί, όπως για παράδειγμα σε κάποια μετακόμιση.

Η κορνίζα σας θα πρέπει να απομονώνει το εσωτερικό από τις εξωτερικές συνθήκες, μέσω των κατάλληλων τεχνικών σφραγίσματος. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται κατά την διαδικασία αυτή είναι υπεύθυνα να διαχειριστούν το κλίμα μέσα στο σφραγισμένο περιβάλλον.

Η επιλογή του γυαλιού πρέπει να γίνεται προσεκτικά. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που θα πρέπει να έχει το γυαλί σας είναι το φίλτρο UV. Τα τζάμια με φίλτρο παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην προστασία των έργων που θα ξεθωριάσουν με το χρόνο εάν εκτεθούν στις καταστρεπτικές συνέπειες των ακτινών UV. Επιπρόσθετα, σιγουρευτείτε ότι θα διαλέξετε ένα τζάμι που δεν χαλάει τον τρόπο που θέλετε να επιδείξετε τον πίνακά σας. Τα  μουσειακά γυαλιά με μικρή αντανάκλαση είναι τα καλύτερα για το σκοπό αυτό.

frame 11

Συμβουλές συντήρησης για να παρατείνετε τη διατήρηση των πινάκων σας για περισσότερα χρόνια

Όλοι οι πίνακες, ανεξάρτητα από το μέσο με το οποίο έχουν φτιαχτεί, θα υποστούν δυσμενείς αλλαγές εάν εκτεθούν σε μεγάλες αλλαγές όπως η υγρασία και η ζέστη. Μούχλα μπορεί να εμφανιστεί σε καμβάδες, χαρτί, ή ακόμη και στο χρώμα, εάν η κορνίζα είναι τοποθετημένη έτσι ώστε να επιτρέπει το έργο να έρχεται σε επαφή με το εξωτερικό κλίμα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε απώλεια χρώματος ή και ξεθώριασμα. Τα παρακάτω είναι μερικά πράγματα που θα πρέπει να θυμάστε όταν διαλέγετε το μέρος που θα κρεμάσετε τον πίνακά σας, οτιδήποτε και αν είναι:

Μην κρεμάτε τους πίνακες πάνω από πηγές θερμότητας, όπως τζάκια, καλοριφέρ κλπ. Εάν επιθυμείτε να τοποθετήσετε τους πίνακες σε ένα χώρο με τζάκι, μην ξεχνάτε πως θα πρέπει να υπολογίσετε και την τοποθέτηση γυαλιού που θα

  • προστατέψει τον πίνακα από τον καπνό. Αυτό ισχύει και για δωμάτια όπου χρησιμοποιούνται συχνά κεριά!
  • Τα χρώματα μπορεί να γίνουν ρευστά εάν εκτεθούν άμεσα σε φως ήλιου ή ηλεκτρικό. Αποφύγετε να τοποθετήσετε τους πίνακες πολύ κοντά σε πηγές φωτός, εκτός και αν είναι φώτα LED.
  • Μην κρεμάτε έργα σε νωπούς ή πρόσφατα σοβαντισμένους τοίχους, ιδιαίτερα αν βρίσκονται κοντά σε αεραγωγούς. Εάν ο πίνακάς σας είναι πολύτιμος ή έχει συναισθηματική αξία, ποτέ μην τον αποθηκεύεται σε σοφίτα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στο ηλεκτρονικό κατάστημα μας. Με την περιήγηση σε αυτό το ηλεκτρονικό κατάστημα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

Καλάθι Αγορών

close